>

belog

close window

Saturday 23 March 2013

Adakah mimpi sekadar mainan tidur ?




Dah 2 kali aku mimpi yang macam ni..Persoalan nya adakah sekadar mainan tidur atau sebaliknya ? Keliru...........

Mimpi yang pertama ada sorang akak tu berkali2 bagi nasihat jangan sesekali tinggal solat..Berulang kali akak tu ulang ayat yang sama "Jangan sesekali tinggal solat" sampai aku terjaga dari tidur.....................


Mimpi yang kedua disatu tempat dipenuhi dengan orang..Tak kira kanak-kanak mahupun dewasa..Semuanya berpakaian menutup aurat..Wanita berpakaian serba lengkap menutupi auratnya..Contohnya seperti bertudung labuh,berjubah dan memakai purdah..Bukan saja wanita dewasa berpakaian macam tu malah kanak-kanak juga berpakaian macam tu..Semuanya berpakaian warna putih..Ditempat tu semuanya memandang ke arah aku..Sedangkan ketika itu aku berpakaian menutup aurat tetapi hanya 1 yang aku xtutup iaitu kaki..Aku xpkai stoking..Aku xtutup aurat kaki..Disebabkan semua memerhatikan aku kerana sebahagian aurat aku yang tak tertutup..Aku merasa seolah-olah diri ini berbogel tanpa seurat benang..Malunya aku ketika itu Tuhan saja yang tahu.................# terjaga dari tidur #


Ya Allah...adakah mimpi yang ditunjukkan ini hanya mainan tidur atau sebaliknya ??? Aku keliru dan perlukan penjelasan


-Siti Hajar Abdul Aziz-







Terima Kasih sudi melawat..Jangan lupa follow..Thank You

2 comments:

  1. Mimpi yang dia dapat bukan lah hanya sekadar mainan tidur .. mimpi yang dia dapat kemungkinan nya dtg dari Allah dan bukan mainan syaitan ..
    Bagi Ahlus Sunnah wal Jamaah : Mimpi daripada syaitan dan mainan jiwa sememangnya tiada memberi sebarang erti, namun bagi mimpi yang berbentuk khabar gembira daripada Allah s.w.t., ia merupakan mimpi yang benar dan perlu diberikan perhatian sewajarnya..
    dua kali mendapat mimpi yang baik kemungkinan bermakna Allah ingin menyedarkan kita dari terus2 melakukan kesilapan yang sama .. mimpi sebegitu yg dia dapat perlu di ambil berat kerana ianya khabar gembira dan bukan mainan syaitan .. tidak mungkin syaitan beri nasihat dalam mimpi supaya jangan tinggal solat kerana tugas nya adalah menyesatkan manusia .. kan3 :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terima kasih atas penjelasan yg diberikan :)
      Orang akn ambk berat tntang mimpi yg orang dapat mngkin bkn mainan tidur tpi mngkin peringatan dri Allah....Takutttt

      Delete

Assalamualaikum..Sila tinggalkan komen anda disini..Terima Kasih